Realising Potential: Evaluation of Norway’s Support to Education in Conflict and Crisis through Civil Society Organisations
Se og last ned
Om publikasjonen
Utgitt: | November 2017 |
Type: | Evalueringsrapporter, Evalueringer |
Utført av: | The Konterra Group |
Bestilt av: | Evalueringsavdelingen i Norad |
Område: | Somalia, Sør-Sudan, Jordan, Libanon |
Tema: | Utdanning og forskning, Konflikt, fred og sikkerhet, Sivilt samfunn |
Antall sider: | 71 |
Serienummer: | 9/2017 |
ISBN: | 978-82-8369-036-1 |
NB! Publikasjonen er KUN tilgjengelig elektronisk og kan ikke bestilles på papir
Evalueringen har vurdert norsk støtte til utdanning i krise og konflikt gjennom sivilsamfunnsorganisasjoner i perioden 2008-2016.
Den bygger på data innsamlet gjennom intervjuer i Oslo, systematisk gjennomgang av et utvalg prosjekter, telefonundersøkelse av sivilsamfunnsorganisasjoner, deskstudier av støtten til Sør-Sudan og Somalia, og feltbesøk i Libanon og Jordan. Det ble også gjort en kartlegging av støtten.
Formålet med evalueringen har vært å dokumentere resultatene av norsk bistand til utdanning i krise og konflikt gjennom sivilsamfunnsorganisasjoner, og hvilke faktorer som positivt (og negativt) påvirker resultatoppnåelse, for å bidra til å forbedre fremtidig innretning av norsk støtte til feltet.