Logo
Logo og den visuelle profilen skal bidra til at Norad fremstår som en helhetlig og sterk aktør.
For bruk utenlands, se retningslinjer for bruk av Norge - og Norad-logo her.
Norad-logoen er Norads signatur og viktigste kjennemerke. Den består av to elementer, symbol og navntrekk, og de skal alltid stå sammen.
Plassering og bruk
Norad-logoen skal alltid plasseres slik at den er synlig og lesbar og i harmoni med andre elementer. Den skal ikke plasseres for nære kanter på et format, andre loger eller andre grafiske elementer. Logoen skal ha et beskyttet område rundt seg tilsvarende størrelsen på N i navnetrekket (Norad).
Spørsmål om den visuelle profilen kan rettes til Norads kommunikasjonsavdeling.
Retningslinjer for bruk av Norge- og Norad-logoene i utlandet
Den norske regjeringen ønsker å sikre Norges synlighet som giver. Dette er retningslinjene for å sikre samhold og korrekt presentasjon av vår støtte.
Norges logo
Tilskuddsmottakere forventes å bruke Norges logo i alle publikasjoner, rapporter, pressemeldinger og annet skriftlig materiale, og når det er mulig i konferanser, sosiale medier, videoer, nettsider og annet materiell relatert til prosjektet. På prosjektsteder kan tilskuddsmottaker velge å sette opp skilt eller plaketter eller vise giverinformasjon knyttet til prosjektet.
Fullstendige bruksanvisninger og Norges logofiler kan lastes ned her: https://www.norway.no/logo
NICFI-logo
I prosjekter finansiert av Norges internasjonale skog- og klimainitiativ (NICFI) bør NICFI-logoen brukes sammen med Norge-logoen.
Ytterligere retningslinjer og logofiler kan lastes ned her: https://www.nicfi.no/about-us/media/